MY frENZ

MY frENZ

Tuesday, May 22, 2007

Hai..Gud Day..huh!dah lama diam ek...Banyak sangat keje nak setel and banyak sangat menda jadi kat aku lately.Gud News aku terima adalah top management kat tempat keje dah tukar..memang hepi sangat!Bad news plak ada org dengki kat aku and hari ni aku nangis pasal geram sume..macam bangang jek aku terinvolve dalam masalah jiwa busuk manusia nie..agak tertekan tapi ape leh wat..Aku telah di nasihatkan untuk tidak bergaul dengan mereka yang non exec oleh bos aku. Pasni malas dah aku nak beramah mesra cam selalu..wat baik pown ada yang dengki baik aku wat bodo and selamatkan jiwa aku dari tertekan..


Ahad hari tu best sangat Dyna,my gud fren ajak datang umah dia da majlis doa selamat..kami dtg lewat tak sempat nak baca yassin kat umah Dyna tapi kami makan..Dari pukul 11 sampai 4 ptg kat umah Dyna..punya lama dok kendurti umah orang..Thanx Dyna..Lauk tue sume sedap and bubur durian tu jek wat aku panas badan sampai malam..Mak ko memang best Dyna..heee


Ape lagi ek..tu jelah..aku skang dalam fasa bersedih and kurang hepi atas ape yang berlaku kat opis..ntahla ape yang nak jadi hikmah nie jadi menda gini. Manusia nie memang kalau da masalah hati busuk cam bangkai sanggup jek watpe..HIPOKRIT..menyamb

Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a,
bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:

"Bahawa malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang,
didapati orang itu ada yang sedang gelak ketawa.

Maka berkata Izrail: Alangkah hairannya aku melihat orang ini,
sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi
dia masih berseronok-seronok bergelak ketawa."

Manusia tidak akan sedar bahawa dirinya sentiasa diperhati oleh
malaikat maut, kecuali orang-orang soleh yang sentiasa mengingati mati.
Golongan Ini tidak lalai dan sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat
maut, kerana mereka sentiasa meneliti hadis-hadis Nabi s.a.w yang
menjelaskan Mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannya dengan malaikat maut.


1 hari = 24 jam = 1440 minit
1440 minit / 70 = 20.571 minit
Ini bermakna MAILAKAT MAUT menziarahi kita SETIAP 21 minit.

No comments: