MY frENZ

MY frENZ

Thursday, April 12, 2007

UnTUk MaK - NoR AzIAh MohAMed NoR

GUd Day..As usual aku melalui hari yang tenang dan bahagia..bangun pagi2 tengok mak ngah kelam kabut nak masak sarapan,pagi nie mak sempat gorengkan mee and buat air nescafe.Siap-siap nak pegi pejabat tengok mak dah letak bekal untuk aku for tengahari nanti..Ntah nape aku sedikit tercuit hati pagi nie..Dulu aku pernah kata kat maka tanak lagi bawa bekal coz aku tanak makan,mesti mak terasa ati sangat tapi dia tetap buatkan jugak and aku tetap bawa gak.haha dah tu aku tetap makan gak takkan nak buang plak..
Mak lah tempat aku bercerita suka duka.Mak gak la antara orang penting yang buat aku tensen sometimes tapi mak sangat aku hargai..betol la kata orang, mak kalo dah takde takde tukar lagi dah.Tak dapat nak bayangkan kalo aku bangun pagi tak dengar mak aku berteriak gerak aku bangun, mesti sedih tengok dapur tue kosong mak takde dok memasak, lagi sedih tengok atas meja kosong mak tak bagi bekal dah. Mesti tensen balik keje tak tengok mak and mesti gak sunyi tak dengar dia nak bebel menda remeh.emm sangat tak best tanpa mak.
Pernah tue kadang-kadang geram sangat kat mak,aku terdetik hati nak pindah rumah tapi bila dah hilang mendidih hati.Aku tanak pun sebab tak sanggup lagi dah jaoh ngan mak aku tue.Aku rasa baik aku tahan tinge jek dari aku merana dok jauh ngan dia.
Pagi nie, aku dapat emel-Sayangi Ibu kamu tajuk dia..ada la sket stori nak share:
Seorang anak berlari mendapatkan ibunya yang sedang sibuk memasak untuk makan malam lalu menghulurkan sekeping kertas
Kos upah membantu ibu:
tolong pergi kedai 4.00
tolong jaga adik 4.00
tolong buang sampah 1.00
tolong kemas bilik 2.00
tolong siram bunga 3.00
tolong sapu sampah 3.00
JUmlah 17.00
selesai membaca ibu mapu tersenyum sambil memandang anak kecilnya itu.Lalu ibu mengambil sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama:
kos mengandungkan kamu selama 9 bulan percuma
kos berjaga malam kerana menjaga kamu percuma
kos air mata yang menitis kerana kamu percuma
kos kerunsingan kerana bimbangkan kamu percuma
kos menyediakan makan minum,pakaian dan keperluan kamu percuma
jumlah keseluruhan nilai kasihku adalah percuma
Air mata si anak berlinangang apabila membaca tulisan ibunya itu. Si anak menatap wajah ibu dan memeluknya sambil berkata 'saya sayangkan ibu'. Anak mengambil pen dan menulis sesuatu di atas kertas 'telah dibayar'
emm terharu....aku nak bagi sesuatu kat mak aku sempena hari ibu nanti dan akan sentiasa menghargai wanita yang bernama mak itu.
Along Sayang Mak.Sayaang sangat....

5 comments:

Sunan_Jati said...

Along pun sayang mak jugak... hahahahhahaha!

~ mizzAmy ~ said...

~ cik zueriena,
u make me menitiskan air mata okeyh. sangat sediyh.. tetiber jer i miss my mum damn much. tanpa ibu tiadalah kiter okeyh. i love maa veryyy muchhhh. hehehe.. :P ~

ZueRieNA said...

mizz amy: actually pagi nie kite mmg sedikit sensitif ntanh nape ntah jadi gini pagi nie..nak palk da dapat emel tue..huhu..mak depan mata tak reti nak hargai..hari2 mintak masak best2 nak bawa bekal..kih3..dah lah,syg and jaga lah ibu kite sebaiknya sementara dia masih ada..
Sunan Jati: Aik,awk pun along gak ker..sama2 lah sayang kat mak..huhu

dYnA said...

i LovE mY mOm tOo!
taPi sLaLu GadO CamNe?

13may said...

Along pun sayang mak jugak... hahahahhahaha!

kecoh la sunan jati nih...