MY frENZ

MY frENZ

Monday, April 16, 2007

NaPe 13 eK?

Semalam hari yang sangat best coz dapat kuar berjalan ngan mak,kami spend masa makan bihun sup yang sedap tapi mahal wat mak sebut 4 kali that day.Aku cam besa lah sering menyatakan pada mak makanan tak pernah mengecewakan.Walaupun mahal tapi ada satisfaction..emm never mind lah!Sunday yang ceria lah dapat memerap dalam bilek and membaca buku yang mengujakan.Cinta Sang Ratu which is aku baru beli.Hasil tulisan penulis feveret aku..
Cinta sang ratu
laksana langit mencengkam purnama
ibarat mutiara di lautan biru
saujana mata memandang, seluas langit terbentang,
tatkala cinta berbisik, suaranya memuji TUHAN
pabila rindu terusik,rasulnya jadi pilihan.
sampai masanya cinta jadi taruhan
sang ratu menjadi impian.
Bukan sebarangan buku nie..banyak unsur agama yang senang untuk di baca. Aku suka toi penulis nie.THRILLER yang sangat best.
Emm arini aku hanya wat keje dalam lab and dah setel pun so lepak jap..ada satu yang menarik aku dapat tentang rahsia solat..Banyak nye aku tak tahu sebenarnya,rupenye setiap ape yang Allah suruh kita wat tu da banyak nilai istimewa nya.Nak tau ape dia?
1. Niat solat: sebenarnya memelihara taubat kita dari dunia hingga akhirat
2. berdiri betul: fadhilatnya ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur
3. Takbir ratul -Ihram: sebagai pelita menerangi kita di dalam kubur
4. Fatihah: sebagai pakain yang indah dalam kubur
5. ruku':sebagai tikar di dalam kubur
6. Iktidal: akan memberi minumanair telaga dari al-kautsar ketika dalam kubur
7. Sujud: memagar kita ketika menyeberangi titian Siratul-Mustaqim
8. Duduk antara 2 sujud: Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur
9. Duduk antara 2 sujud(akhir): menjadi kenderaan ketika di Padang Mahsyar
10. Tahiyyat akhir: Penjawab bagi soalan yang dikemukan oleh mungkar nakir
11. Selawat nabi: pendinding api neraka di dalam kubur
12. Salam: memelihara kita di dalam kubur
13. Tertib: akan pertemuan kita dengan ALLAH
senarai ini adalah antara sebab mengapa yahudi/kafir sangat tidak menggemari angka 13 dan hari jumaat. Sebab tulah mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali 'Friday the 13th' jika ada antara kita yang perasan..
Emm banyak menda kita tak tahu..aku pun baru jek tahu.ngeh3!Pasni bila bersolat terasa lah ada paham sket nape kena solat gitu.

No comments: