MY frENZ

MY frENZ

Wednesday, April 4, 2007

TeRRiBle DaY

I wake up early in the morning.I don't know why I feel like something not good will happen today. I just feel it but I ignore it. I don't want to think about too much, it only makes me feel uncomfortable. As usual, I go to work with my loyal hubby. Strange feeling is still inside me, i just can pray that nothing horrible happen to me.
I met an accident actually this morning. I dah langgar BMW.ALAMAK! I terpelanting lah kan.pergh mmg sedap sangat lah sedar2 dah tergolek atas jalan. ADEH sakitnya..Kebas tangan,Kebas gak bontot nie.Angkat lah hubby aku tue,tergolek dok atas jalan.Ish cian sgt tapi aku lagi kesian. Sakit takleh nak kata. kuat gak aku hentam kete tadi tue. Mamat cina upenye yang drive BMW tue..emm tak tau sape salah masing-masing masuk simpang. Aku malas nak piki banyak,just ask for klinik and kira setel lah.
Ati aku mmg nak pi keje sangat nie tapi deep down in my heart dah rasa fobia, takut sume ada..Ish perasaan mmg rasa tak best sangat-sangat. Balik umah setel sume, relax2 abah started babbling to me..'emm lain kali nak naik moto tu baca2 la bismillah and selawat.Ni laju jek.' Adeh bisa nye kata-kata abah aku tue. nak wat cane lagi kan dah menda nak jadi.KOt ye hati2 pun dah nak kena,kena gak lah.
lepak kat umah,bagitahu member baik, lyane.Baru kejap pagi2 buta tadi dia pesan soh hati2.tak sampai setengah jam dah accident. Ija sakan ngamuk lah kan..baru semalam jupe dia,arini dah dgr bite cenggini.Hanya dapat jawab 'Ala luka ringan jek.belum patah riuk lagi kira ringan la nie. malang tak dapat nak bau. kalo dapat bau,awal2 dapat signal dah.' Nazir pun call,ty cane leh jadi cenggitu..emm gelak jelah,menda nak jadi.Tak sangka member sume sygkan aku rupenye.Sangat prihatin lah korang.
sejam dok kat umah, terus kuar pi keje just nak ilangkan rasa fobia yg membuak2 nie. Kat opis lak satu cite, Faizal, Aidil and Wak mereka yang pertama dapat berita aku accident. Faizal geleng kepala.'Ei, baru seminggu dah 2x jato moto. beli kete lah.'mana ada duit nak beli kete nie.nanti lah dulu.takpe lah susah skng dari tanggung susah nak byr hutang sok lusa.
Accident memang ngeri, nak pulak motorcyclist,nyawa macam kat hujung handle jek.kena sket cukuplah terpelanting lebih. Kecederaan aku arini, Luka teruk kat ankle kanan, cedera tapak tangan and lutut ku yang comel telah hilang comel dek kerana calar balar. Tapi ni aku kira ringan jelah dari pecah dagu ke hape tak pun patah riuk.
Ape pun aku hanya ada sebiji moto as a transport nak ke mana2.nia lah satunye, duit nak simpan dulu.keje kuat2 simpan duit nanti dah sampai masa baru lah beli kete. Tapi aku mmg tak serik nak bawak moto lagi.Adatlah jato moto.Tak sah lah kalo tak accident.
Pasni kena lebih berhati2.Ingatlah orang yang tersayang.

No comments: